torsdag 11 juni 2009

Chambord & Baksmällan

Igår gick jag hem tidigt, jag och Erik gå och till Bergakungen och se film 20.45. Jag var hemma vid sju och hade tänkt hinna tvätta lite innan vi skulle ses vid Willy's och köpa godis, vi bestämde träff 20.15. Kände mig lite småtrött så tänkte jag vilar en liten stund först. Sen vaknade jag av jag hörde ett ljud som lät som en telefon ringde långt borta (mobilen låg i handväskan i hallen), sen ringde även min jobbmobil som låg brevid sängen. Då ryckte jag till och insåg att jag somnat!! Tittade på klockradion och den visade 20.43!!! Jag flög upp och susade iväg, bor som tur väl bara några minuter från bion och när jag kom dit var kl tio i och där stod Erik och såg allt annat än glad ut. Själv var jag yrvaken, hade inte ätit sen lunch och var vråltörstig. Vi hade inte setts sen i fredags och allt blev jättekonstigt, jag förstod inte varför han stått och väntat på mig i över en halvtimme på ett ställe som ligger två minuters promenad från mig och han var sur. Så då blev jag med sur, så typiskt, vi har pratat om bio jättelänge och nu när det äntligen blev av så blev det såhär... iaf så sprang vi in, jag kände dock att jag inte skulle kunna se film utan mat i magen och med sandpapperskänsla i munnen, det enda som fanns var en skitlång kö till popcornkiosken vilken jag alltså fick ställa mig i. Blev alltså en stor översaltad popcornbägare med cola light till middag.

Kom in i salongen nästan en kvart sent men filmen hade inte börjat, vi kom just när reklamen var slut så var ju faktiskt perfekt tajming, så då kom vi nog båda på att det var onödigt att sura! :) Tyckte filmen (Baksmällan) var lite småtöntig, var nog en killfilm, handlade om fyra killar som skulle åka på svensexa i Las Vegas, men såhär i efterhand känns det som den var lite rolig ändå, så var nog för jag var yrvaken (Erik sa sen efter bion att jag hade haft sovränder på halsen när jag dök upp) och off som det blev lite fel.

Sen tog vi en öl i baren innan vi gick hem och då fick jag syn på världens snyggaste flaska, som visade sig innehålla, HALLONLIKÖR, min nyaupptäckta favorit ju, fast just den här har jag aldrig sett:

Hamnar absolut på min inköpslista när jag är i Frankrike i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar