måndag 10 augusti 2009

Bloggen

Den här bloggen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Jag har en massa projekt på gång och hade till skillnad från förra sommaren en helt fantastisk sommar att se fram emot. Mått bättre än någonsin och varit lycklig!! Men så förändrades allt på två sekunder och inget blev som det var tänkt. Därför har jag velat ligga lågt med bloggandet, egentligen vill jag bara skriva av mig allt men det var inte så jag tänkt den här bloggen skulle vara, det skulle vara en positiv blogg som skulle ge folk samt mig själv inspiration och energi. Dessutom känns det som jag vill behålla vissa saker för mig själv, både för min egen och för andras skull. Men det är nästan så jag har funderat på att börja en alternativ blogg där jag mer skriver om mina stora intressen, inredning, design och lite mode. Men jag har inte bestämt mig ännu. Så just nu får ni stå ut med att det här är en lite förvirrad blogg, som ena dagen behandlar lite jobbiga ämnen och nästa dag en Balmain-sko... det är samtidigt lite typiskt mig, ena dagen kan jag vara superytlig och så lycklig så jag nästan inte vet vad jag ska ta vägen, medan jag nästa dag sjunker ner i ett djupt mörker. Under tre veckors tid i sommar fanns dock inte lyckan någon stans, skrattet fanns ingenstans, men nu har mitt känsloliv kommit tillbaks, om än då något mer ostablit och i mer extrem form än vanligtvis. Jag känner även att jag faktiskt lärt mig en hel del, både om mig själv och om andra och jag har verkligen tagit mig tid att fundera över saker, något som jag själv inte känner att jag brukar göra speciellt ofta.

Det är inte bara mig det hänt konstiga saker, i helgen råkade två av mina vänner ut för mycket hemska saker och jag fick känslan av att vi befann oss i en Almodovar-film med parallella olyckshistorier. Nu hoppas jag en gång för alla att det är slut på allt det här! Att hemska överraskningar ska hålla sig undan resten av året!!!

Jag är tillbaks från min semester. Tillbaks till vardagslivet, som jag ska göra bättre än vad det tidigare var. Rutiner och struktur och ta tag i saker och samtidigt försöka ha roligt. Samt hitta en ny karriär då jag inte heller får vara kvar på mitt jobb så länge till pga omstruktureringar.

Ska gå igenom mina foton nu (även om då min kamera blev stulen på semestern så jag inte har så mkt bilder som jag hade tänkt mig direkt) och se om jag kan uppdatera bloggen med lite som hänt i sommar i alla fall, för det har trots allt hänt en del roliga saker, men även en del som borde vara roliga men var hemska och som jag kanske borde låtit bli att göra. Men nu vet jag det till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar