torsdag 27 augusti 2009

Ny dag lr ja kväll

Pratat med E idag. Han är misstänkt tyst. Vet inte varför.

Igår hände ingenting. Fick en kommentar från en kollega om att jag såg slankare ut (!) ganska komiskt ordval. Magen har nog varit lite plattare det senaste men idag är den gigantisk igen. Först megalunch med choklad som dessert på Focus, sen vid sextiden lurade min chef med mig till Mc Donald's efter att vi hämtat Depeche-biljetterna. Åt nån jättemastig italiensk sak samt lite av hans friterade ost-snacks. Sen kändes allt kört ändå för idag (hade inte tänkt äta mer än lite yoghurt ikväll eg var inte ens hungrig när vi gick till McD) så på hemvägen köpte jag en stor godispåse, suck!

Har fortfarande lite träningsvärk sen i tisdags, var ju träningspremiär då. Klassen idag blev inställd pga att läraren var sjuk, blev superlättad för har haft så ont i armarna och överkroppen idag att jag tex fick använda två händer för att orka öppna dörren till jobbet så jag undrade hur jag skulle kunna göra något över huvud taget idag på passet.. Apropå träning så insåg jag just att jag lagt över 10 000 kr i år på träning. Ganska bra jobbat för en som varit på gymmet ca 10 ggr totalt... men nu i höst är det alltså en ny dansträning, inte gymmet, samt att jag köpt hem redskap (träning hemma mellan ggrna är nödvändigt pga det är rätt avancerat, iaf för en totalt ofit och ovig människa som jag), så nu kommer det att ske!

Idag på jobbet blev det lite knasigt, vi hade möte med en Skadereglerare. Det var riktigt komiskt (fast hemskt med) men han var vrålförkyld och när folk droppade in en efter en i lokalen visste de inte det, var först när han sa att han inte ville ta i hand och då var alla redan på väg att sätta sig brevid honom, för det var närmast dörren och där fanns hela tiden lediga platser, pga att så fort han sa det tänkte folk svininfluensan och backade, min chef kom på sig själv med att vara löjlig som reagerade så så han började gå tillbaks och skulle sitta brevid honom iaf, men sen ångrade han sig igen. Lite synd om Skaderegleraren. Slutade med med att alla satt och trängdes i andra änden av bordet och platserna närmast honom var tomma. Sen hade vi paus och min chef gick och hämtade ett paket ballerinakex. Hade tänkt ta av de där kexen i vilket fall för de såg så goda ut, men blev ändå lite lättad när Skaderegleraren sa att han inte ville ha. Herregud vad fånig man är. Men usch vad hemskt det här verkar vara. Vill nog inte läsa mer om det. Får ta en sån där spruta kanske, när den kommer.

Fortfarande proppmätt så tar emot att lägga sig men ska nog göra det snart ändå. Imorgon är det faktiskt redan fredag, pretty fantastic! Ska se om jag kommer iväg lite tidagare så jag slipper sitta så sent på eftermiddagen. Ska klippa mig med imorn. Fast nu frisör igen, får hoppas hon är bra, annars går jag nog tillbaks till Daniel, han borde fått ordning på sin nya salong nu (han gick under jorden ju efter att Toni & Guy stängde).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar