onsdag 26 augusti 2009

I am in chock

Pga nya oväntade relationer till min hembygd fick jag ikväll för mig att googla på mitt underbara lilla smultronställe, tänkte att det möjligtvis kunde finnas någon bild på stranden eller omgivningarna på nätet (det är ett väldigt litet ställe). Döm om min förvåning när jag hittade detta.

Ja det är alltså mitt gamla lantställe, där jag tillbringade alla somrar när jag var liten, på min tid (och fram till för två år sedan) ett rött 20-tals trähus med vita knutar (och min mammas drömhus). Någon byggherre har visst köpt det och byggt om, bytt fasad.

Meeeega-nostalgi och visst är det himmelskt? (Har gått och drömt om att få komma tillbaks dit i alla år...var där för fyra år sedan senast och det var lika vackert som jag mindes det. Har funderat många gånger på att kontakta ägarinnan till huset, som jag känner väl, hennes släkt i Stockholm misstänkte jag inte var intresserade av att ta över (vilket de inte heller var), men nu har någon annan kommit före...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar