söndag 10 maj 2009

Alltid något

Inatt blev det inte så mycket sömn, hade inte riktigt ro att sova. Kan misstänka det hade att göra med godis och cola light överdos. Så när jag väl tog mig upp ur sängen framåt tolv var jag illmående samt hade det obligatoriska halsontet jag får då jag har sovit för lite, men åt iaf frukost och satte igång att tvätta. Bl a fem jackor. Var en massa grejer som hade samlats på hög så var skönt att ta tag i det.

Det som oftast brukar kunna pigga upp mig är att gå en sväng på stan, dessutom är det ju faktiskt ett kul sätt att få motion. Så jag gick ner, behöver desperat ett par våriga skor att ha på jobbet, de måste vara bekväma, jag står upp mycket och vill kunna promenera på lunchen. Men de får inte vara gräsliga. Detta är en ganska svår kombination, speciellt om man som jag dessutom har lite stora fötter. Lyckades dock hitta ett par rätt snygga härrom veckan, Sthlm DG, ballerinamodell fast med liten kilklack och ankelband med blixtlås så de var ändå inte bara helt vanliga ballerina. De visade sig dock vara lite för små trots att det stod 41 i dem, vilket tyvärr är min storlek (har tidigare haft 40.5 men nu var det ganska länge sen jag kom i nåt mindre än 41 och det får mig att fundera, kan fötter bara sätta igång och växa sådär fast man inte är gravid? Eller är det "kärringknölens" fel?).

I alla fall så hittade jag i dag de här:



De vänstra är jobbskorna, de kommer från Tomaris och var både nätta och sköna och billiga så de kändes som ett kap! :) De högra är från Din Sko, var nästan ett ännu större kap. Superdupersnygga till klänningar och jeans och allt i vår! :) Så glad men tyvärr kände jag mig inte mindre hängig trots shoppingen. Har sovit några timmar och tror jag har en liten infektion.

1 kommentar:

  1. Ständigt dessa fransar... ;)
    tänker på Helge Skog som Ture Sventon i julkalendern, Där tror Sventon att Ville Vässla har fransar på sina myggjagare, helt underbart.

    SvaraRadera