söndag 31 maj 2009

Uppdatering!!

Har inte riktigt haft ro att sätta mig framför datorn tidigare i helgen! I fredags gick jag tidigt från jobbet för att fixa färgningen av håret, det tog ca 3h (slingor, avfärgning igen, toning och inpackning på det..). Så här blev resultatet:

Det syns inte superduperbra men jag är väldigt nöjd, för en månad sen var det blåsvart och att kunna få ner det såhär mycket utan att det känns direkt slitet känns jättekul! Toningen kommer att gå ur lite mer och sen kommer ju solen bleka så det kommer nog bli ljusare i sommar med! :)

Ska ta en bild så man ser lite bättre, men får bli imorgon, idag är inte riktigt fotoläge.

Efter frisören mötte jag upp Erik och vi gick till Ruby's takterass och tog en öl. Mysigt men jag kände att jag var tvungen och gå hem och fixa med min renovering. Så vid tio gick jag hem, la mig i sängen tänkte vila nåra minuter först, men nästa gång jag öppnade ögonen var kl fyra på morgonen. Kände mig ganska pigg men fraförallt stressad över att jag sovit bort hela min renoveringskväll! Så jag steg upp, började fixa lite med väggarna, men insåg att jag inte skulle kunna slipa vid den tiden på dygnet, så satte mig och åt frukost och funderade lite. Efter frukosten kom jag på att jag nog var lite trött i alla fall så gick tillbaks till sängen och sov några timmar!

Sedan satte jag igång. Vid halv elva ringde det på dörren, jag trodde det var Erik som kom på spontanbesök och blev ganska förvånad när det stod en polisman tillsammans med en kille från Sri Lanka utanför dörren.

Killen och hans tjej delade ut reklam i mitt hus och hon hade spårlöst försvunnit under morgonen, såååå hemskt. Hoppas de hittade henne sedan!

När de hade gått insåg jag att jag själv nog gjorde lite konstigt intryck. Ville inte riktigt öppna dörren för det var så stökigt här inne, såg att Polismannen stod och sneglade inåt hela tiden. Kanske var det för att jag såg ut såhär.

Hmm vit plasthandske, sen hade jag dessutom en svart och en beige strumpa (det blev så, hade så bråttom när jag skulle sätta igång med renoveringen).

Sen höll jag på heeela dagen med en andra målning av tak, väggar, lister och stuckatur i vardagsrummet. Tog en paus vid tre och mötte upp Charlotta för en fika i solen, var ju jättevarmt igår. Erik kom förbi med en systemetpåse också.

Erik i sina nya linnebyxor och Williamson skorna!

Sedan gick jag hem och målade svarta ränder på min vägg (det är därför väggen ser lite skum (men cool) ut på bilden ovan). Detta för att jag ska tapetsera med svart tapet och vill inte riskera att det lyser igenom något vitt i skarvarna.

På kvällen gick vi till Belle, en ny klubb, där vi mötte upp lite folk. Jag var dock dum och kastade mig runt stripstången så idag kan jag jag inte gå, haltar fram. Vristen är dubbelt så stor som en vanlig vrist, blågrön/rödlila och gör galet ont. Sedan fastnade Eriks skjorta i min näspiercing med så det började blöda. Så idag mår jag väl sådär. Men kvällen var kul i övrigt.

Ska försöka ta mig till Apotek och piercare nu för att köpa antiinflammatorisk medicin respektive leta nytt smycke (och se om det går och trycka in eller om det är kört. Det jag har hemma går inte i, men det är böjt, behöver något spetsigt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar