onsdag 13 maj 2009

Williamson och Viktstatus

Imorgon släpps sommarkollektionen av Matthew Williamson for H&M. Jag kommer sitta i möte med en advokatbyrå då men H&M ligger i samma byggnad så kommer definitivt titta förbi efteråt. Dock vet jag inte, det känns som det är lite väl mycket påfågel och brodierier? De kommer igen på väldigt många plagg.. Har redan köpt cerise och turkos kofta (med påfågelsbroderier) samt båda skärpen, känner mig ganska nöjd med det.. Sen vet jag inte, plaggen i sommarkollektionen är ju billigare och därmed kan det hända att materialen och finishen inte är lika fina? Ja, återstår att se imorgon. Det snyggaste i kollektionen var ett par herrsneakers jag såg på nätet, men de verkar inte ens finnas i Sverige, vet inte kanske hamnade jag på nån slags provkollektionssida.. de var iaf i glansig svartgrön pvc (låter verkligen inte snyggt inser jag ju men de var coola!) och med neongula snören! Skulle Erik va jättesnygg i! Jag återkommer imorgon med rapport, har jobbat över 12h på tre dagar så är inte jättepigg nu, brukar normalt sett inte sova tidigt, men idag känns det som det är ett måste för det lär inte lugna ner sig på jobbet än på ett tag tyvärr.

Förresten, idag är det invägning. Jag inser att jag jämt hittar undanflykter men att sova lite och jobba massor är verkligen ingen bra förutsättning för att försöka äta mindre än 1300 kcal per dygn vilket man ju ska enligt viktklubb. Måste rätta mig själv med, jag skrev -3 kg på 2v innan, ska vara -2kg på 3v!! Det andra var nog lite väl mycket önsketänkande.. så här ser det ut i alla fall. Startvikt för flera månader sen: 70,5 - 71 (kan sägas att min tidigare matchvikt var runt 61-62,5 kg). Tilläggas kan att jag är 173,5 cm lång.

Efter att ha kämpat rätt mycket med att hålla igen, druckit massa nutrilett och naturdiet, gick jag till sist ner till 68,5 (började i januari, tog ca tre månader (!!!). En vecka var jag tom nere på 67,6 men det var nog bara något tillfälligt. För nu har jag legat på 68,5 i ca fyra veckor. Det är iofs bra ju, men det är så långt ifrån vad jag känner mig bekväm i, inte ett enda klädesplagg från förr (=1-2 år sen ( har gått upp 0,5kg/månad)) passar! Idag var det invägning, men nu har jag som sagt inte ansträngt mig direkt, har iofs undvikit alltför onyttiga saker, men idag stod vågen i alla fall på 68,3kg. Tror ni att jag fixar 1,8kg på två veckor? Jag inbillar mig det borde vara ENKELT. Det som framförallt saknas är någon typ av träningsrutin. Helst morgonträning före jobbet. Jag ska försöka få ihop en plan med detta. Är världens mest morgontrötta, men har märkt att jag blir pigg efteråt och dessutom glad! :)

Nu ska jag bege mig till sängen och läsa nyinköpt hälsotidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar