lördag 9 maj 2009

Hälsosam kväll

I förrgår började jag för tredje gången om på viktklubb. Sen var det jättlunch med tårta och igår var det alldeles för myckt mousserande vin mm. Idag var det tänkt vi skulle gå ut, men jag kände mig seg och Erik behövde plugga så vi ställde in i sista sekunden, hade eg sett fram emot en kväll med EBM, men det jättepositiva med det hela var att jag skulle kunna vara nyttig! Ingen alkohol och chips! Detta måste jag fira genom att gå och köpa lite god mat tänkte jag. Sen kom jag då hem med en pizza (frys visserligen), massa smågodis och en marabou premium dark milk chokladkaka. Hm, fiasko alltså! Det som är bra dock är att jag dricker cola light och inte öl eller sprit i alla fall! Sen är det faktiskt lördagskväll och då kan man ju om någon gång få vara lite onyttig? Så hur ska jag nu kompensera detta? Hade ju dessutom tänkt skriva in allt jag får i mig i viktklubb, men det vet jag inte om jag vågar nu. Från att ha haft mål på typ två månader (och ner åtta kg..) så har jag nu ett kortare mål för jag tänker det ska bli enklare att hålla. Så målet är ner 3 kg på två veckor. Detta ger mig 1300 kcal om dagen. Jag tror det mostvaras av ungefär en godispåse.. hm, får nog vänta till måndag att börja skriva. Men ner ska jag!!! Basta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar