tisdag 12 maj 2009

Håller på att bli smått tokig

Ännu en jättesen dag! Det här hade jag inte förväntat mig men allt är så crazy just nu. Jag kommer inte ha tid att blogga om nåt roligt alls :( Fiaskoblogg :( Ok, om jag ska skärpa till mig så skulle jag vilja diskutera golv!!

Bor i en lägenhet från 1908 tror jag det är, gamla plankgolv, men problemet är att det är stora springor mellan plankorna samt att väggen mellan vardagsrummet och köket har tagits bort och där finns en nivåskillnad. Visserligen bara kanske två cm och med en sluttande bräda, men jag har så svårt för detta! Vill byta golv, har tänkt mig fiskben, men är öppen för förslag. Har funderat på stjärnparkett men det känns som det är lite väl för en gårdslägenhet (tänkte mest det var lättare att lägga) så hur jag än vänder och vrider på det lutar det åt fiskben. Har även varit inne på att vitlasera golvet men känns som ännu mer våld mot det än att lägga något över, då man ändå alltså har kvar det under till framtiden. Tänker man kanske kan lägga ett flytande golv ovanpå brädgolvet, ev mosaikparkett? Pls ge mig råd! Så här ser lägenheten ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar