torsdag 28 maj 2009

Depeche Mode?

Usch jag blev riktigt skrämd idag när jag lästa på Aftonbladet att Dave Gahan, sångaren i Depeche Mode, har opererats för malignt melanom!!! Blev en jättechock. Kan ju bli så att det inte blir någon konsert i Köpenhamn 30 juni men vad är värre är att det kanske aldirg nånsin blir någon konsert igen. Men det absolut värsta är att underbara Dave som är en del av mina stora idoler i livet har oprerats för en jättehemsk sjukdom. Var tvugen att stänga dörren och gråta en skvätt faktiskt idag på jobbet. :( Sen gick jag in på Depeches hemsida och läste lite mer om det och där såg det inte lika negativt ut som på Aftonbladet.



Satt annars senast igår kväll och grät åt cancer, när jag tittade på Grey's Anatomi. Underbara Izzie har ju cancer. Visste inte ens att man kan få hallucinationer av cancer. Vet verkligen inte så mycket om den här sjukdomen, får göra research någon dag. Men iaf, det där med Izzie, vad jag tänkte igår när jag satt och grät var att jooo visst hon är bara en karaktär, det är inte på riktigt, fast samtidigt var ju tanken, jooo det är ju jätteriktigt! Cancer är en jättevanlig sjukdom, liknande historier händer hela tiden i verkligheten och det är så skrämmande. Sedan har jag själv upplevt det på nära håll kanske därför jag reagerar extra starkt.

Håller mina tummar att Dave blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar