lördag 23 maj 2009

Det har vänt!

Regnet är borta! Iaf tillfälligt, har haft tre dagar av värk i hela kroppen och mått bläää trodde först jag var bakis men är osäker, man kan väl inte vara bakis i tre dagar? Iaf, idag gick jag och Erik ner på stan, eg för att hämta mina tapeter, men när vi närmade oss NK kom jag på att jag faktiskt desperat behövde klippa mig. De hade en drop-in tid till min förvåning! :) Samt att det var 200 kr billigare än min vanliga frisör (som dessutom tillfälligt gått under jorden).

Har just avfärgat mitt hår, det var blåsvart innan, men var så trött på det, så härrom veckan köpte jag det mesta blekningsmedlet som finns och hoppades på det bästa.. efter mindre än en halvtimme (det stod att det skulle sitta i i femtio minuter..) började rötterna se misstänkt blonda ut (hade inte färgat dem med riktig färg det senaste, utan intensivtoning) så jag blev lite rädd (varningsklockorna om grönt alternivit avtrillande hår började ringa) så jag sköljde ur.

Före

Efter blekning (& ja, jag blev helt chockad att det blev en rätt fin rödbrun nyans på första försöket, det enda som inte blev så bra var att rötterna blev blondare. Fick färga in dem två ggr inann de blev någorluna lika)!!
Efter klipp idag (jaaa jag vet håret ser lite mörkt ut, bilden är tagen i ett mörkt hörn av mitt vardagsrum, var den enda städade delen..).

Andra saker jag gjort idag: köpt lite smått och gott, bl a ett nytt piercingsmycke men höll tyvärr på att svimma när jag skulle sätta i det så blev inget med det idag. Sedan har jag och Erik och C grillat på min gård ikväll, var jättebra väder och blev supergott! :) Bokade in ny tid hos frisören med, vill bleka vidare och hon verkade positiv till det (var beredd på protester e-som jag just blekt mitt mörka men å andra sidan åkte ju hälften bort idag. iaf är det kul att veta att det förhoppningsvis går att gå från blåsvart till hm.. ja vad får vi se på fredag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar